Another hero, another mindless crime

Tja igen! Bio i går, och jag behöver väl knappast säga vad vi såg (om jag mot all förmodan behöver det så var det män som hatar kvinnor). Måste säga att den var sådär lagom överreklamerad, tyvärr (men det är tydligen ingen som blir förvånad över att jag tycker det, eftersom jag uppenbarligen alltid är kritisk. Hellre det än lurad, säger jag.). Men kanske är det bara jag som var dum nog att tro att denna rulle skulle vara bättre än deckarfilmerna som Peter Haber annars spelar i. Så var dock inte fallet, eller möjligen snäppet men definitivt inte mer. Så om ni är som jag och tycker att bio är bra onödigt om man inte förväntar sig storslam (eller är förbannat uttråkad) så stanna hemma i soffan istället.


Förövrigt,

Saker jag vill göra nu:

* Köpa en fet lägenhet för halvmillen och inreda apsnyggt. Brunt, latté, äggskal och grönt/lila/aprikost. Massa mörkt trä. Absurt många gräddvita vaniljljus. Och lyktor från Indiska.

* Jobba röven av mig (känns som en förutsättning för ovanstående). Gud i himlen vad jag saknar att få göra någon jävla nytta. Har aldrig saknat Frasses och allt vad det innebär så mycket som i dagsläget. När jag flyttar hem ska jag jobba mig halverst dödende. Sommarjobbet på psyk känns allt för långt bort.

* Känna vårsolen. Strosa omkring i skinnjacka/tjocktröja med en oändlig halsduk. 


Saker jag inte vill göra nu:

* Träna

Saker jag ska göra nu:

* Träna


Aja, bäst att få det sistnämda gjort så att jag kan ägna resten av den här dagen åt att göra precis detsamma som jag gjort hittills - läsa Sektbarn och följa rättegången i Carolinmordet (missa inte Efterlyst som sänder från Gällivare i morgon!). Samt givetvis också se Rosing skämma ut sig i tv. Igen.   

Kommentarer
Postat av: Ida

Men Elin, du glömde lila skåpluckor, gula tapeter och en stor fet skomojäng i din inredning!

2009-03-03 @ 23:12:56
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0