Men när jag vill ha dig nära vill du därifrån

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen - Lisa Magnusson är så jävla klockren!

Ändå är det inte monarkin som sådan jag är emot så mycket som kungafamiljen personligen. För egentligen kunde jag väl stå ut med en neutral nationell representant som är 1/3 saga, 1/3 dokusåpa och 1/3 pr-företag. Men problemet är att de kungliga redan från födseln curlas sönder så av allt fjäsk att de blir helt outhärdliga, herregud, Bernadotterna kan ju inte ens tala i fullständiga meningar. Vi har alltså ett styck förvirrad knug, en stel skräcködledrottning med ond, tysk brytning, två trista minitanter som ser ut som kungen i peruk (fast alla låtsas som de är supersnygga), och så en snubbe som ler som vore han en sömndrucken finalist i Mr Gay Sweden. Det är PINSAMT att det är de här överklasslallarna som representerar oss ute i världen. För Sverige, i tiden, my ass.


Och förövrigt så ska jag tillägga att jag inte är direkt moståndare till monarkin (snarare i mellanlandet med för lite kunskap om för- och nackdelar), men det är ju förjävla roligt med hela baletten ändå (jag menar lite har det ju spårat när man uttrycker sina känslor för någon via ett papper istället för via hjärtat...)!


Äh. Det om detta. Här får ni en förjävla bra låt istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0