Too much is never enough

Jag gillar den här veckan. Hittils i veckan har jag varit på skolan sju timmar, och nu återstår bara praktikinformation mellan 15-17 i dag - sedan är det helg igen! Då vi haft väldigt mycket i början av utbildningen, och därav har betydligt större avhopp än andra klasser (nästan 50% efter mindre än halva utbildningen), så har lärarna nu lagt in tid för reflektion. Så jag antar att det är det jag gör i dag. Fast jag undrar när jag ska ha tid att reflektera för den här dagen ser rätt fullspäckad ut.

Jag ska strax förena nytta med nöje och ta en prom till stan för att träffa tjejen som jag köpt en jacka av på Tradera (inga fraktkostnader, bra) plus att jag tänkte gå en sväng till optikern för att böja till glasögonen lite. Därefter blir det promenad hem. Sedan ska jag på Ålidhem och posta jackan som jag sålde på Tradera (vilket gav en vinst på dryga 300 spänn, bra lön för 30 minuters arbete!) samt eventuellt skriva upp mig på någon lista så att jag kan åka till Bygdsiljum och åka lite bräda på lördag (kom igen tjejer, det vore himlarns kul!). Därefter är det praktikinformation (jag ska tjata in i infokärringens huvud att jag ska få fixa plats själv!) som slutar 17, och förhoppningsvis hinner jag på step dance 17.15. Därefter har jag planer på att försöka flytta in i mitt egensanerade rum igen. Just nu ligger alla mina ägodelar i torkskåpet respektive på balkongen (hoppas värmen/kylan har dödat de jävlana). Dessutom har fönstret varit öppet och det är svinkallt där inne nu. Jag föredrar dock att sova i mitt rum framför att, som de senaste två nätterna, sova på soffan med tjockkläder och täcke i form av en handduk. Så jag hoppas på "sleep tight, don't let the bed bugs bite" inatt! Och eventuellt ska jag också hinna träffa Mathilda och mysa med henne och baby Luca. Much up, alltså! 

Nä, dags att röra på arslet om ovanstående ska bli gjort. Att be en stilla bön och hoppas på ett mirakel har hittills aldrig funderat särskilt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0