Oskuldsskola och stygga pojkar

Virgin School heter dokumetären som jag tänker se strax. Verkar sådär lagom spårat. Fast jag gillar 2000-talets öppenhet. Det finns så många intressanta dilemman som mänskligheten äntligen vågar ta upp (även om jag personligen kan känna mig rätt konservativ i sammanhanget). Och detta verkar ju inte minst vara ett exempel på någon som skulle kunna diskuteras i en halv evighet - "Han erbjuds även möjligheten att bli av med oskulden med någon av de erfarna sexterapeuterna". Spannend, spannend.

Och när vi ändå är inne på ämnet så tänkte jag ta upp en dialog som jag tycker är fördjävla skrattretande/konstig. Och som tenderar att yttras varje helg - till mig själv eller någon av mina vänner. Anyway.

Du sitter och snackar med en snubbe (brukar vara den vägen, ja) under senare delen av kvällen och han frågar dig "Ska du sova hos mig i kväll?" Du svarar (som den fina flickan du är) "Tack, men nej tack." Och då säger snubben "Vi behöver inte ha sex."

Alltså jag undrar lite hur killen (nej, jag har personligen inte varit med om the other way around) tänker då. Vadå behöver inte? Vad är tanken att jag ska svara då? "Tack, fan va snäll du är!", eller vad? För om det nu vore så att jag drog hem med snubben, och bara tänkte sova, så är det ju inte så att jag kan klämma ur mig det och således slippa, eller? Kanske har jag lyckats ingå något muntligt kontrakt där jag givetvis borde ha kunnat läsa mellan raderna att äta makaroner är en kod för en helt annan form av ätande. Och då är det fan bara att ställa upp för laget, för barmhärtighet finns inte på kartan. Jisses. Nästa gång ska jag banne mig svara "Nehe, det meeeenar du inte (det är ju inte som att jag har ett eget jävla val)?!" eller varför inte "Vadå, hade du tänkt våldta mig annars eller?" Tack för upplysningen killar, jag hade ingen aning om det här med sexualfrihet. (Och ja, jag vet att meningen troligen inte är bokstavlig. Troligen är det faktiskt ett försök att bara vara snäll. Troligen är det bara ett bevis på att killen är en riktig mystyp som faktiskt vill umgås med dig, och inte med din kropps diverse håligheter. Men ändå, fan va spännande det är när det blir tydligt vilka könsdiskrimineringar som omedvetet, och omenat, dyker upp i människors språkbruk.)

Nä. Nu styr jag mot mandariner och dokumentären.

Update: Nämen fy fan vilken äcklig dokumentär. Hjälpas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0