Fika och läkar(b)e(hov)

Sådärja. En tuff dag passé. NOTE TO SELF: Att gå till skolan, sitta på tre timmars föreläsning, promenera till stan, promenera hem, promera till IKSU, köra 30 min core och 60 min step dance samt promenera hem och under den tiden endast intaga två husman med kaviar är a.k.a. dum idé! DON'T FORGET!

Och förresten så har jag åkt bår i dag också. Himlarns allvarligt. Några nollor fiskade upp mig utanför IKSU och frågade om jag kunde ställa upp i någon poäng jakt och jag kunde såklart (som vanligt inte) säga nej. VARFÖR KAN JAG ALDRIG SÄGA NEJ? Inte ens till Jehovas(jävlarna) som ska envisas med att läsa sjutton(tusen) bibelcitat som jag inte är (ett dugg jävla) intresserad av. Så jag lät läkarnollorna springa nerför en hal backe med mig på en bår som gott och väl kunde ha varit med när Karl XII gick bärsärk genom Europa. Nära döden upplevelse, alltså. Och dessutom hade jag världens fetaste smajl uppkletat över hela ansiktet så att nollestackarna skulle slippa skämmas över att jag hellre skulle velat mysa till det på hökullen med Peter Harryson (eller någon annan random bulldog) än åka på deras jävla bår. Med tanke på att de trots allt fanns en del ögongodis i gruppen så kunde jag väl åtminstone stått på mig och krävt en date som gengäld! Men med tanke på att jag inte ens kan säga nej så känns det ju inte så jädra troligt, va? Hade jag haft det modet hade jag nog förvaltat min månadslånga bo-med-tre-genomfina-läkare-tid lite bättre än vad jag gjorde. Fegelin, grow up!

Nä. På tal om fika och läkare så måste jag nog slita mig härifrån nu och titta till Ida istället. Hon verkar ha ätit alldeles för mycket fika och kommer med 99,9 procents säkerthet att behöva läkarhjälp om jag inte håller ett (två!) vakande ögon på henne (hittills har hon pratat om att gå ut och ha snöbollskrig, bestiga ett berg, stå på huvudet i soffan samt stått på händerna mot vardagsrumsväggen!). Så vem vet, kanske är det inte så dumt att typ 15 läkarstudenter är skyldiga mig en gentjänst, after all!

Och medan jag agerar barnvakt så kan ni ju alltid buda på den här. So long!

Kommentarer
Postat av: wickan

hahaha....en riktigt händelserik dag med andra ord! Du skulle banne mig ha begärt en dejt, eller en puss lr nåt! ;)

kramar

2009-01-28 @ 13:33:45
URL: http://wictoriagrundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0