Anticimex, när du får oväntat besök?

Nu har jag fått nog. Nu har jag blivit biten tillräckligt. Nu har jag kliat färdigt. Och nu har jag definitivt gett upp hoppet om att djurjävlarna ska dö av sig själva (så jävla naivt att ens tänka tanken va?). För er som inte redan vet det så verkar det inte bättre än att en jävla massa ovälkomna etiopier har flyttat in hos oss! Och efter lite påläsning (Google my best friend) är jag nu övertygad om att vi har vägglöss. Allting stämmer. Tydligen är det inte särskilt ovanligt nuförtiden, då den resande 2000-tals människan ofta får liftare med sig hem. Tydligen ska det också innebära att jag inte ska känna mig äcklig, så är dock inte fallet! Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin känt mig såhär äcklig! Bara känslan av att det kryper på hela kroppen, hela tiden, är olidlig - även om det säkert är inbillad. Summa summarum, nu har jag dammsugit uta helvete, och jobbar på att låta allt jag haft framme åka en vända i torkskåpet och en vända ut på balkongen. Mina förhoppningar är dock inte särskilt höga då alla hemsidor jag varit in på vrålar "Kontakta sanerare omedelbart!". Så jag har en känsla av att mina ansträngningar kommer vara förgäves. Men vad göra? Funderar på att sova i soffan också, för att slippa bli (mer) uppäten. Tydligen så behöver de små rackarna ett mål mat om dagen för att överleva, och det tänker jag banne mig inte ge dem! Dock vet jag inte hur länge de lagda äggen överlever. Eller om, och hur mycket, de förökar sig. However, jag har en känsla av att det här kommer att bli en allmänt trevlig och kostsam historia.


Så här ser det alltså ut i min säng just nu (nä, jag känner mig inte alls äcklig?!)



Och inom en snar framtid kommer det troligen att behöva se ut såhär (ett värmetält som ska ta död på jävlarna)




Ja. det är mitt liv just nu. Hoppas att ni har det bättre för detta suxxx.


Kommentarer
Postat av: amela

okej, här kommer info från en som vet massa om vägglöss. Har DOCK aldrig haft själv men tre kompisar som drabbats. De behöver inte komma från etiopien, utan kan vara från sverige, bara de att någon annan du sovit hos haft dom. De sprider sig jävligt snabbt. Så i princip kan de flesta som sovit hos er och haft kläder nerpackat efteråt ha fått med sig dem. De trivs i värme och mörker. De lever i sängar, så när du sover kryper de fram och går på dej. Inte kul. De spelar ingen roll att du sover i soffan, för förmodligen är de där med. Det enda är att ringa och sprejja. Hoppas på att du inte behöver slänga soffan och sängen. SÅ ring imon.

2009-01-27 @ 23:52:09
URL: http://karameller.devote.se
Postat av: Ida

Jag tror inte det är vägglöss eftersom Linnea inte är drabbad samt att jag inte fått några nya bett på flera dagar! Samt att Cissi som sovit här inte har fått några osv...

2009-01-28 @ 10:50:18
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej och välkommen till klubben! Vi hade pälsängrar för ett tag sen. Förr förra veckan kom inspectra hit och sanerade, så nu är dom borta.

OM det är vägglöss ska du kontakta bostaden. Dom står för kostnaderna eftersom det ingår i hyran o att dom har avtal med inspectra.

Hoppas det löser sig för er!

2009-01-28 @ 11:48:06
URL: http://amandamarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0