Stand still, look pretty



Kom på att jag måste lägga upp den här underbara låten. Efter Afrikaresan, där vi bokstavligen spelade sönder den, har den kommit att betyda väldigt mycket för mig. Väl hemma så skapar den så många underbara återblickar! Vilken fantastisk resa! Och det bästa med låten är att den symboliserar så mycket av i-land vs. u-land. Det är spännande att möta en kultur där människorna tror att vi som har det gott ställt ekonomiskt lever i något som är jämställbart med paradiset, och det är ju inte riktigt sanningen, va. "Lyxlivet" har också sina svarta hål. Så den här låten skulle jag vilja spela för Ugandas befolkning. Inte för att bevisa att jag har det sämre, eller ens lika svårt, som dem, men för att påtala att jag för den sakens skull inte har det så jäkla bananskal alltid. Så, lyssna och njut. Och se och njut också, för den delen, det är inte alla brudar som, utseendemässigt, är lika lyckligt lottade som Sophia Bush!

Förresten så var det en väldigt lyckad shoppingrunda på Ersboda i eftermiddag. Min raid på Kupan och Myrorna resulterade i en lusekofta, en t-shirt och ett skärp till en totalsumma av 116 pix. Det kallar jag budgetshopping! Nä nu ska jag förlora mig i Efterlyst som i kväll tar upp Johannamordet, som tydligen ses som ett av de mest bestialiska i Sveriges mordhistoria. Huvvaligen. Jag må ha det tufft ibland, men jag har det definitivt inte värst.

Kommentarer
Postat av: Ida

men hallå, vi har glömt kolla på Made in sweden med Bagge. Du får härmed i uppgift att kolla in när reprisen går!

2009-02-04 @ 23:21:28
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Linnea

LUSekofta, elin för bubblan, har ni inte haft nog med husdjur på er? :P

Hur går det med dom föresten?

2009-02-05 @ 20:20:06
URL: http://linnealindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0