Platsen i mitt hjärta





Älskade, älskade Skellefteå. I juni blir jag stolt invånare igen.


Hemma i Skellefteå igen, alltså. Surprisade mamma och pappa med att komma hem några dagar tidigare än vad de hade räknat med. Så nu satsar jag på lång(!)helg här hemma. Mamma skulle hämta pappa på flyget i går (han har varit två veckor i Alperna, på samma ställe som vi var för ett år sedan) så jag överraskade mamma med att stå ute vid bilen och vänta när det var dags för avfärd mot flygplatsen. Jag skrämde halverst ihjäl henne, kan jag meddela. Pappa blev också väldigt förvånad när jag möte upp i ankomsthallen. Kul kul, och härligt att vara hemma.

Morgonen har jag ägnat åt att mysa med syrrans katter och att ta en promenad runt broarna. Helt underbart, Umeå kan verkligen slänga sig i väggen! Nu vet jag varför jag älskar Skellefteå! Det är dryga 20 grader kallt ute, och strålande sol! Mobilkameran fick hänga med så det blev en hel del bilder! Dock sitter jag vid mampaps dator så bildredigering får vänta tills jag kommer tillbaka till Umeå, men jag bjuder på två bilder som gör sig rätt bra oredigarede!

Nu ska jag iväg till Terran och mysa med henne och Holly. Vi ska mysa i soffan och se Rena Rama Rolf säsong 3, timme ut och timme in. På vilket sätt kan man bättre spendera en onsdagafton/kväll? Nä, jag menar ju det. 

Kommentarer
Postat av: Ida

Fina bilder :) Men alltså, Rena Rama Rolf??? Något värdefullare måste det ju finnas att titta/hitta på?! :P

2009-02-11 @ 14:19:20
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Linda

åååå... nu längtar jag också till skellefteå, nga veckor till så ;)



hälsa skellefteå från mig!!

2009-02-11 @ 14:50:25
URL: http://misskaiserdom.wordpress.com
Postat av: Emelie

skell is the shit ;)

jag har utmanat dig på bloggen ;)

2009-02-11 @ 18:23:31
URL: http://emelienor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0