Gotta be cruel to be kind

Youtubar Carrie Underwood och festpeppar till "Before he cheats" och "Last name". Fan va jag älskar arg-tjej-musik! ÄLSKAR! Och med tanke på att jag är av den smaken så är det jävligt passande att jag lyssnar på det nu, eftersom det lär bli dösått av sånt i kväll om jag känner mina vänner (och inte minst kombosar) rätt. Stereon brukar gå varm på Justin och liknande crap (som man ändå ska tvingas lyssna på i timmar på dansgolvet senare under kvällen). Om jag har tur kan jag i alla fall få lyssna på I kissed a girl-låten en gång i timman eller nåt, det verkar dock vara den enda låten som finns med på både deras och min playlists.

Nämen okej. De må ha crapig musiksmak, men det är ju trots allt bara en droppe i havet eller en fis i rymden - för i övrigt så är de ganska bra! Eller jävligt bra, rättare sagt! Och det är riktigt ball att vara tillbaka i Umeå (plötsligt känner man fler personer här än "hemma", och sms-antalen har ökat med några hundra procent). Och i kväll ska jag pimla vin och ha det allmänt ball, tillsammans med jävligt balla människor!


Nä nu ska jag fortsätta att youtuba BRA musik. En annan kvalificertad gissning är att skitmusiken kommer att gå varm här om cirkus... två timmar (bevare mig väl om de börjar tidigare!)
Bjuder på några tips på bra låtar med (mer eller mindre) arg-tjej-känsla som funkar på en fest à la Elin (och jag skiter i att de inte är så jävla dansvänliga, för dans är liksom inte min grej ändå!):
 
Carrie Underwood - Before he cheats
Carrie Underwood - Last name
The Pussycat Dolls - I don't need a man
Christina Aguilera - Genie in a bottle
Christina Aguilera - Ain't no other man
TLC - No scrubs


(Ps. Påminn mig om att jag ska skicka in youtuba som ordförslag till SAOL, om ett så värdelöst och oanvänt ord som "fickla" får vara med, så måste väl youtuba vara en självklarhet?)
(Ps. II Fickla betyder att lysa runt i mörkret med en flicka, för den som - förståeligt - inte förstod det.)



UPDATE

Tittar just på I kissed I girl-tjejen live i reprisen av SYTYCD. Hon har århundradets fulaste gula klänning, en ful gul blomma i håret, vita strumpbyxor (alltid fel!), hon dansar som en jävla tönt, spelar med ögonen och sjunger...halvdant! Jag har just förstört den enda vettiga låten som kommer att spelas i kväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen tillbaka mycket uppskattat

2008-09-07 @ 09:25:40
Postat av: Louise

Kul att du är tillbaka hörredu!:)

2008-09-07 @ 11:09:02
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: Linnea

don't mess with our music!!

2008-09-07 @ 21:19:35
URL: http://linnealindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0