Nedräkning

Gissa vad jag gör om prick en månad? Okej, inte något så jätteball just då, men jag är på väg mot något jätteball. Om en månad sitter jag på Arlanda och väntar på att få gå ombord på planet som ska ta mig till Afrikas pärla, Uganda. Om en månad lämnar jag det här landet och återvänder inte förrän till julafton! Hur looovely är inte det? Huvvaligen vad ball jag och Emma ska ha! Och vad mycket vi ska hinna med!  Till att börja med ska vi bo på en organisation för ungdomar med problem, och leva ett liv likt deras. Jag ska utmana mig själv och bara leva på gamla bönor under en vecka. Därefter ska vi förstås också resa, och uppelva massor av spännande saker. Jag vill se all underbar natur, besöka något vattenfall, forsränna på Nilen, uppleva Victoria Lake, åka på Safari, stå på ekvatorn, åka linbana över Nilen... och ja, massa, massa mer! Sen får vi förstås se vad som hinns med... men en hel drös med upplevelser ska det bli i alla fall! Och resan kunde inte komma lämpligare än nu, när det är mörkt och kallt här... men högsäsong i Uganda! Nu  

Uganda har ofta kallats "Afrikas pärla" och efter ett besök i detta fantastiska land är det lätt att förstå varför. Landet har berikats med en enastående variation av allt från världens näst största insjö, tropisk regnskog, snö och glaciärtäckta bergstoppar, savannområden och ett stort antal floder och sjöar. Här finner du ett fantastiskt djurliv i flera nationalparker med flera primatarter som schimpanser och bergsgorillor, savannens alla djur och ett stort antal flodhästar och inte minst ett artrikt fågelliv. I östra delen av Uganda finner man staden Jinja där man på Nilen kan åka på forsränning av världsklass, samt ett urval av andra aktiviteter för de mer äventyrslystna.








Kommentarer
Postat av: Emma

Längtar. Längtar. Längtar.

2008-10-11 @ 09:13:08
Postat av: Ida

det där ser heelt underbart ut :) Nog är jag allt avundsjuk nog, det vi kommer till är mest bara svält och värme. Fast jag längtar ju såklar ändå ;P

2008-10-11 @ 10:09:47
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0