This world has lost it's glory, let's start a brand new story

Tentaplugg dag 1 avklarad. Efter att ha lämnat skolan vid 18 bara för att känna mig som en idiot har jag nu gjort en 180 och gått från klarhet till klarhet. Vid 19-snåret lockade sängen mer än någonsin men jag lyckades tvinga min själv till det näst bästa alternativet - pluggoas med ljus, rökelse, te och husman med kalles randiga med ägg. Kunskap har gått in genom ena örat (eller egentligen ögat), och jag tror faktiskt att det mesta har stannat innanför hammaren, snäckan, städskrubben eller allt vad det nu heter istället för att passera nästa städskrubb änd så ån. Och vet ni, jag hade glömt hur kul det faktiskt är med ny kunskap! Bra insikt!

Nu ska jag hoppa i säng så att jag orkar med morgondagen. Jag blev plötsligt pluggmotiverad och fick en idé om att stiga upp 06 i morgon för att hinna med 1,5 timmas plugg innan skolan, då min inlärningsförmåga är i sitt esse på morgonen. Fast innan dess ska jag vakna om några timmar för tablettmotkoleraintag. Och för att jag (säkert!) kommer drömma mardrömmar efter andra malariatablettintaget. Och förstås också på grund av diverse toabehov efter x antal koppar te, jag menar den som sa att te torkar ut måste ju ha missat något?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0