The falling leaves of red and gold

Hej på er! I dag är det världens tråkigaste väder här i Umeå! Grått, grått, grått. En sån här dag är det tur att man börjar först klockan elva, annars hade jag nog inte stigit upp. Just nu sitter jag och skriver på en milslång handlingslista, mitt mål är att handla för minst 500:- på Maxi i eftermiddag. Jag har fått en såndär nyinflyttadrabattkupong (hej, inga gliringar om att det tog mig drygt ett år att adressändra nu va...) där jag får 100:- rabatt om jag handlar för över 500:-. Hm, det kanske inte låter så svårt... men jag är inte van att handla för så mycket pengar! För mig blir det mest snabbhandlingar på Ica ÅC för en dryg hundring, typ. Fil, flingor och ett tuggummipaket, ni vet! Kanske några godisar.
Nu sitter jag och googlar på recept att laga matlådor av för att kunna handla upp massa pengar. Potatisbullar och Flygande Jacob blir det i alla fall! Förhoppningsvis hittar jag lite solkrämer som kan få summan att skjuta i höjden (Hur fasen ska jag veta att jag är över 500 pix? Mobiltelefonminiräknaren?)
Frågan är sen hru jag ska få med mig all shopping hem... tillsammans med diverse måstesmink från H&M och en vinflarra och några cider från Grönan. Anyway....

Ungefär lika spännande som ovanstående är mitt liv just nu. Att storhandla är typ en höjdpunkt! Men skulle det inte hända något spännande inom de närmaste veckorna (hej, favvomathildas bulle ska faktiskt ut i dag, eller i alla fall snart...) så händer det ju i alla fall något den tionende november! Och med det i tanken kan jag ta med igenom 3,5 veckor av helgråa dagar! Så det så!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0