IQ-fiskmås





Alltså tjejer, tjejer, tjejer! Jag slutar aldrig förvånas över att ni kan vara så urbota korkade!! När jag såg de här bilderrna så tänkte jag att...nä....jag ska hålla käften...jag ska inte säga nåt...det är inte en kotte som fattar ändå! Fast alltså jag kan inte låta bli, jag kan inte låta en sån här grej bara passera (det vore fan under min  värdighet!)

Aftonbladet rapporterar i dag att Sverige har Europas mest jämställda män (enligt Discovery), samtidigt vet alla som inte är födda i morse att Sverige har en stark feministisk rörelse. Men uppenbarligen verkar det bara vara en bråkdel som tror att dessa två faktum har någon gemensam nämnare! Jävla frigolitskallar! Att killarna i undersökningen är negativt iställda till feminismen, ja det kan ju va, det som gör mig fly förbannad är att svenska tjejer är så jävla rädda för att säga att feminismen är nåt bra! Jag spyr galla på alla tjejer som gör sig dummare än de är bara för att killarna verkar nappa på det! Typiskt jävla Carolina Gynning-syndrom, där har ni en tjej som är jävligt bright men som har insett fördelarna med att spela IQ-jävla-fiskmås! Eller så kanske det är så att svenska tjejer gärna vill vara i botten av hierarkin? Svenska tjejers dröm kanske är att likt i kvinnorna Ukraina vara mindre värda än en tjugondel av en förjävla bra mjölkko?

Nä alltså, tjejer! Förjävla dålig stil att ge fingret åt en organisation som varje dag strävar för att ni ska få lika hög lön som männen! Vore jag diktator i det här landet så hade jag shippat er på en båt till Estland så att ni hade fått pröva på hur häftigt det är att bli inlåst på en bordell och få nummer två sönder******* då ni befinner er i ett land där ordet kvinnosyn inte ens finns med i ordboken! Det hade ni gillat va?

Och dem som tänkte tillägga att det finns många extremfeminister som gör helt galna saker så vill jag bara säga följande;
Det finns militanta veganer som spränger scanbilar i luften - Jag hatar inte dem som inte äter kött för det.
Det finns djurrättsaktivister som släpper ut minkar att dö vind för våg - Jag hatar inte dem som är för djurens rättigheter.
Det finns miljörättsaktivister som tar till knytnävarna när de jobbar i motvind - Jag hatar inte dem som jobbar för miljöns bästa.
Det finns människor på Pridefestivalen som blottar sig och skriker skällsord - Jag hatar inte HBT-personer.
Det finns människor med annat etniskt ursprung som begår brott - Men inte fan är jag rasist för det!

Nä, alltså, applåder och åter applåder till feminismen! Keep up the good work! Och grattis till oss svenska kvinnor som är lyckliga nog att leva i det land som har Europas mest jämställda män! Det ska vi vara stolta och tacksamma över!

Kommentarer
Postat av: rebban

applåder och åter applåder till dig! Väldigt bra skrivet!

2008-10-07 @ 16:13:28
URL: http://rebeckalund.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bra skrivet! Håller med dig!

2008-10-07 @ 17:09:41
URL: http://jennyer.blogg.se/
Postat av: elin

kunde absolut inte sagt det bättre själv!!

och skitkul att du bloggar nu igen! du gör det så bra och så tycker jag att det är spännande att läsa om hur pluggandet är för dig (Har ju precis börjat socionomutbildningen):)

2008-10-07 @ 19:14:47
URL: http://lifebyelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0