Elin in a nutshell

Det här är jag (vem är du?)


Din personlighetstyp:

Bestämda och uppriktiga. Födda ledare. Utomordentlig förmåga att förstå övergripande organisatoriska problem och finna hållbara lösningar. Intelligenta och allmänbildade, ofta mycket bra talare. Värderar kunskap och kompetens och har inget överseende med ineffektivitet eller dåligt organiserad verksamhet.


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Företagsledare, VD:ar, organisationsgrundare, affärsföreståndare, chefer, entreprenörer, domare, advokater, jurister, datakonsulter, universitetslärare, politiker, kreditrådgivare, fackrepresentanter, marknadschefer, banktjänstemän, systemanalytiker, forskare.



Haha om jag får säga det själv så tycker jag att det stämmer förjävla bra! Nästan skrämmande bra! Under hela mitt liv har jag fått höra att jag är en ledartyp, vilket kan vara både bra och dåligt. Alla mina lärare har pladdrat om min som en av klassens ledargestalter på utvecklingssamtal efter utvecklingssamtal. På högstadiet blev jag inkallad till rektorn, då hela klassen plötligt inte ville åka på fågelskådning - det var tydligen mitt fel! "Du måste tänka på att vara en bra ledare, Elin". Jag har en tendens att uttrycka mig mycket mer kraftfullt än vad jag egentligen tänkt, vilket varit ett problem för mig så länge jag kan minnas (tack och lov vet mina nära vänner hur det ligger till...).Förresten så slapp vi åka på fågelskådning, varför minns jag inte! Intelligent och allmänbildad... hm, kanske inte än, men jag jobbar på det! (De senaste två timmarna har jag ägnat åt att se ett program på tvåan om forsking som visar på hur vidriga vi människor kan bli i "fel" situationer samt två olika frågesportsprogram.) Men jag anser i alla fall att jag inte är dummare än någon annan! Angående det med bra talare så tror jag faktiskt att det stämmer. Jag fullkomligt älskar att föreläsa och hoppas verkligen kunna ägna mig åt det i framtiden! Och jag brukar faktiskt få höra att jag är en bra på att redovisa exempelvis. Den delen av ovanstående definition av min personlighet som stämmer bäst överens med verkligheten tycker jag dock är den sista meningen. Jag värderar kunskap och kompetens jävligt högt och jag har noll överseende med personer som är oambitiösa eller oseriösa, vilket gör mig till en nitlott vid grupparbeten ;) Och angående yrkena så jaa... jag vill absolut jobba på chefsnivå så småningom (enhetschef eller bossarnas boss spelar mindre roll...), eller helst av allt vara företagschef på mitt eget privata terapicenter ;) Men hur det blir med det får det får framtiden utvisa!

Nä, nog om mig, nu vill jag veta vilka ni är, och om ni känner igen er själva! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0