Baby, it ain't fair, you know, to just keep me hanging 'round

Halleluja vilken härlig morgon! Nysnön ligger kvar på backen, himlen lyser klarblå och solen har stigit över hustaken. och vad passar bättre till en kylig morgon än en varm kofta, vanlijljus, rökelse och te? Jag myyyser. Jag har faktiskt varit uppe sedan just innan 06, utan väckarklocka! Det är sådana här mornar som man inser hur lätt man fastnar i festrutiner och glömmer bort att det faktiskt (surprise, surprise?) finns någonting som är mycket mer värdefullt. Jag lyssnar på The Wreckers (-Leave the pieces, -The good kind) och hoppas att det här morgonen aldrig ska ta slut. Stanna världen en stund, lalala.

 Efter dryga två timmars plugg börjar lite fakta falla på plats någonstans innanför pannloben, förhoppningsvis är det där för att stanna (i alla fall till tisdag klockan 15. Därefter finns det faktiskt ganska mycket onödigt vetande som kan få lämna plats för något mer relevant!). I övrigt så tänker jag ägna den här dagen åt Popup och ett intressant tv-program som mamma tipsade om - "Glöm ej bort att älska varandra". Programmet sänds 14.45 på kanal 2, ett tips för er som har lite att göra, eller är intresserade av psykiska sjukdomar!

Svensk dokumentär från 2008. I centrum för filmen står Pia, en färgstark, kärleksfull mamma med diagnosen tvångssyndrom (OCD). Sedan hon förlorade ett barn i slutet av graviditeten har hon utvecklat som sin stora livsuppgift att skydda familjen mot smuts och bakterier. Trots terapeutiska behandlingar och extrem medicinering har Pia inte lyckats bli symptomfri.


Nä nu ska jag återgå till mina hundratals egenskrivna frågor som jag tänker kunna innan tentan. Ju duktigare jag jobbar i dag, desto mer jag kan njuta i kväll! So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0